Från och med onsdagen den 23 november 2022, kl 11.00 kan du boka önskade evenemang via Föreningshuset.

Så här gör du:

  • När du läst programmet, loggar du in på “Min sida” hos Föreningshuset för att boka.
    För att komma till “Min sida” klickar du på den länk som finns i anslutning till beskrivningen av varje evenemang under “Program 3 – Vinter 2022”. “Min sida” öppnas då i en ny flik.
    Klicka sedan på “Evenemang” och välj det du vill boka.
  • Om det är första gången du loggar in på “Min sida” så klickar du på ”Inget lösenord”, då skickas ett lösenord till din
    e-postadress. Om du inte hittar mailet med lösenordet i din “Inkorg”, titta i “Skräppost” eller “Junk mail.”
    Logga sedan in med din e-postadress (som är ditt användarnamn) + lösenordet.
  • Fyll i dina fasta uppgifter och klicka sedan på “Evenemang” och välj det/de du önskar boka.
  • Av programtexten framgår kostnad för evenemanget, om särskilda önskemål/tider eller annan information behöver anges i noteringsfältet samt att du, genom att boka via Internet, godkänner att ditt bankkonto får debiteras. All bokning via Internet innebär automatiskt att du godkänner att klubben debiterar ditt bankkonto för kostnaden.
  • Du får ett mail som bekräftelse på bokningen. Du kan också se dina bokningar längst ner på Evenemangssidan.

 

Tänk på följande:

  • All betalning sker via kontodebitering som vanligt. Evenemangen är tekniskt sett upplagda som
    noll-kostnad för att detta standardsystem inte ska skicka inbetalningsavier, påminnelser etc till dig.
  • All bekräftad bokning är bindande (liksom tidigare med inskickade svarskort). Om du gjort något fel i bokningen så kan du INTE avboka via ”Mina sidor” utan du måste kontakta kansliet.
  • Om du får strul med tekniken och inte kan boka – kontakta kansliet, måndag och onsdag mellan
    kl 10.00 och 12.30, på telefon 073 426 76 50 eller maila till sebsenior@telia.com och be om hjälp.
  • Det går bara att boka så många platser, biljetter, personer som rullistan medger – i normalfallet 2 stycken.
  • Skulle du inte hitta ett speciellt evenemang så har antingen anmälningstiden gått ut eller så är det fullbokat. Är det fullbokat så kan du vänta några dagar så kan evenemanget ha kommit upp igen, men då som VÄNTELISTA följt av evenemangets namn.
    Skulle det dyka upp någon som helst uppgift om ”betalning”, ”avi”, ”ej betald” etc, så ska du bortse från detta. Vi sköter debiteringen av ditt konto.
  • Om du skrivit något meddelande i noteringsfältet så framgår det inte av bekräftelsemailet, tyvärr. Men vi på kansliet kan se ditt meddelande i systemet.

Ett tips är att, i god tid före onsdagen den 23 november, gå in på “Mina sidor” för att skaffa lösenord och kolla att du har fått kontakt med din sida. Får du problem – kontakta kansliet.
Har du frågor kan du alltid ringa kansliet, måndag och onsdag mellan kl 10.00 och 12.30, på telefon
073 426 76 50

LYCKA TILL!
Styrelsen